Direktlänk till inlägg 4 mars 2007

James Bond - släng dig i väggen!

Av Sofia - 4 mars 2007 14:27

Igår hade jag den roligaste dagen på mycket länge! Vi överraskade en jobbarkompis på hans 30-årsdag (i efterskott) och tog med honom på Laser Dome.Man delades in i två lag och fick klä på sig krigsutrustning, bestående av en väst och ett vapen. Sen skulle man springa runt i mörkret och skjuta på alla i blå laget (jag var med i det gula...). När tjugo minuter hade gått var allt över och man fick resultatet utprintat på papper.Inte för att det spelar någon roll, allt är ju bara en lek (NOT!), men det gula laget råkade visst utklassa det blå laget med hela 16418 poäng mot 5567! GÖTT!!!Efter Laser Dome-matchen gick vi ner i källaren och körde en femkamp. Fast egentligen blev det bara en fyrkamp, för en av aktviteterna var ur funktion. Den roligaste dessutom - Mad Cow... synd!De aktiviteter vi gjorde var i alla fall följande: Gladiator Towers. Där skulle man stå på varsin "stubbe" mitt emot varandra (två i taget alltså) och försöka slå ner varandra med varsinn gigantisk rulle. Den som först trillade ner eller nuddade med sin rulle i marken förlorade.Nästa aktivitet var Bungy Running. Man fick en gummisnodd fäst i ryggen och skulle sedan springa på en uppblåsbar bana och försöka hämta små kuddar som satt fast med kardborrband omöjligt långt bort! Huuu, vad jobbigt det var!Gigant Boxing stod på tur sen. Där skulle man försöka knocka motståndaren iklädd jättestora boxningshandskar. Det var skoj! Kändes lite småfarligt dock, för man kunde lätt trilla utanför ringen och ner på betonggolvet.Det sista vi gjorde var Sumo Wrestling. Iklädda enorma dräkter fyllda med tyngder skulle man försöka putta ut sin motståndare ur ringen. Snacka om att man kände sig klumpig. Det här var dock den lättaste grenen av dem alla. Tyckte jag i alla fall... Dessutom blev man ju så himla SÖT!Som sagt, så var det här det roligaste jag gjort på länge, och jag skulle lätt ha kunnat ta ett varv till på en gång! Man blev barn på nytt, och även om adrenalintillströmningen lade sig ganska snart efteråt, så fortsatte endorfinerna att pumpa hela kvällen - Jag var bara såååå lycklig!Kvällen avslutade vi sedan hemma hos en annan jobbarkompis. Hon hade lagat världens godaste italienska buffé! Det godaste jag ätit nånsin tror jag (Sa ju att det var en toppendag!). Sen satt vi och pratade strunt och spelade Let's Dance-spelet hela natten. Okej då... det var en liten detalj som gick fel under kvällen, men det tänker jag bara nämna helt kort... Vi hade tippat på Andra Chansen, och ingen av mina kandidater gick vidare till final! Such is life. Man kan ju inte vinna allt, hehehe!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 mars 2007 09:47

Ni kan aldrig gissa vad jag fick min man att göra igår!! Han red! På en riktig häst! Det trodde jag aldrig att han skulle göra! Visst, han har ridit två gånger förut - ledd i en paddock ett varv, men det räknas väl knappast. Vi hade prova-på-dag p...

Av Sofia - 10 mars 2007 22:45

Jipppiiii!! The Ark lyckades nå hela vägen fram och kamma hem segern i den svenska Melodifestivalen! HELT KLART RÄTT LÅT! Nu håller vi tummarna i Helsingfors!...

Av Sofia - 9 mars 2007 18:42

Du är så vacker, du är så hjälplös och du är så fel. Och du vet att jag vet, och jag vet du vet. Att ingenting gör mig så glad Joakim Thåström...

Av Sofia - 9 mars 2007 15:47

Är våren här nu? Jag undrar det jag! Ibland tittar solen fram, och då är det sååå skönt, men i nästa stund är det grått och trist igen. Jag blir alltid så deppig den här tiden på året, och ibland känns det som om jag bara vill lägga mig ner och so...

Av Sofia - 8 mars 2007 15:30

Aaahh! Jag blir tokig! Sitter med gitarren och försöker få fram lite musik ur den, men det verkar hopplöst! Hur gör man egentligen när man ska försöka lära sig spela utan instruktör??? Jag kan ju inte gissa mig fram... Grr! Jag avskyr att inte fatta,...

Presentation

Omröstning

Har du börjat få vårkänslor ännu?
 Ooo ja! Så fort solen börjar värma smälter mitt hjärta!
 Nja, inte ännu, men det kommer väl.
 Vårkänslor? Jag svävar på moln hela tiden!
 Nähä, vet du vad! Sånt trams!
 Jag är för gammal för att bli euforisk!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards