Direktlänk till inlägg 24 februari 2007

Sista delfinalen

Av Sofia - 24 februari 2007 16:44

Ikväll är det sista delfinalen i melodifestivalen. Ska bli kul att se vem som går vidare. Som vanligt har jag lyssnat igenom alla bidragen, och här kommer mina kommentarer till spektaklet:Magnus Uggla - För kung och fosterland. En pom-pom-pom-trallig låt i sann Uggla-anda. Jag gillar texten, som är en parodi på dagens överflödsammhälle, och säga vad man vill om Uggla, men man blir i alla fall glad av hans låtar. Svårt att säga om han tar sig vidare. Enligt mig har han i alla fall minst lika stor chans som någon annan.Emilé Azar - Vi hade nåt. Sandvikens soulboy lär väl ha en extra bonus av att vara på hemmaplan. Om sanningen ska fram är nog hans enda chans att ta sig till final just om hela Gästrikland "kompisröstar" på honom. Låten är kanske okej, men Emilé är alldeles för blyg/tråkig, och gör inget djupare intryck hos mig.Sanna Nielsen - Vågar du vågar jag. Jag vet inte varför, men jag ser fortfarande bara en liten 11-årig flicka framför mig när jag ser Sanna på scenen. Jag gillade aldrig den där lilla fågeln hon sjöng om då, och jag gillar inte den här låten heller. Vågar du vågar jag är en låt som lånat mycket från både Carola och Shirley Clamp, och kanske kan hon vinna några röster på det. Jag hoppas inte det dock!Caroline af Ugglas - Tror på dig. Äntligen en skön tjej som kör sin egen stil. Visserligen har hon sjungit andra låtar som är bättre, men jag gillar den här ändå! Dessutom ser jag fram emot att se henne på scenen! Hon kommer antagligen inte ta sig till final, men hon är en av mina favoriter i alla fall!After Dark - (Åh) När ni tar saken i egna händer. JAG ÄLSKAR LÅTAR MED DUBBLA BUDSKAP! Det här är en av de skojigaste låtarna på länge! Det krävs mod á la After Dark för att våga sjunga om onani, och jag hoppas verkligen att det går hem! Jag måste bara citera Per Sinding Larsen, för han sa det så bra: "(Åh) När ni tar saken i egna händer är inget annat än konst. Stor popkonst. Textens dubbla betydelse med folkkära programledare, pettingteknik, moral och lust är förstås kul nog som den är. Men, riktigt intressant och fullt fulländad blir denna Go West-kopia dock först den dag då du ser mamma, pappa, barn gå och sjunga o-n-a-n-i på landets gator och torg." Sarah Dawn Finer - I remember love. Den här låten kommer antagligen att gå till final. Årets finaltema är ju tydligen ballader, och det här är den bästa i den genren hittils. Sarah har en underbar röst, och jag är övertygad om att vi kommer få höra den här låten ofta på radion i framtiden!Verona - La musica. Näää... Den här låten var inget för mig. Känns tysk på nåt sätt... Jag vet att hon sjunger på italienska, men ändå... Ingen finallåt hoppas jag!Andreas Johnson - A little bit of love. Den här låten känner jag igen! Kan inte riktigt få kläm på vad det är, men det känns helt klart som om jag hört den förut. Hur som helst är den bra, och jag tror att den har stor chans att gå till final. Hur ska man sammanfatta det här nu då? Ja, inte vet jag! Många av bidragen har chans att ta sig vidare till final, och det är svårt att tippa utgången. Det är ett betydligt sämre startfält än förra veckan, men om jag får välja så blir det After Dark, Caroline af Ugglas och Andreas Johnsson som går till final. Omöjligt, jag vet, men jag kan inte välja!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 11 mars 2007 09:47

Ni kan aldrig gissa vad jag fick min man att göra igår!! Han red! På en riktig häst! Det trodde jag aldrig att han skulle göra! Visst, han har ridit två gånger förut - ledd i en paddock ett varv, men det räknas väl knappast. Vi hade prova-på-dag p...

Av Sofia - 10 mars 2007 22:45

Jipppiiii!! The Ark lyckades nå hela vägen fram och kamma hem segern i den svenska Melodifestivalen! HELT KLART RÄTT LÅT! Nu håller vi tummarna i Helsingfors!...

Av Sofia - 9 mars 2007 18:42

Du är så vacker, du är så hjälplös och du är så fel. Och du vet att jag vet, och jag vet du vet. Att ingenting gör mig så glad Joakim Thåström...

Av Sofia - 9 mars 2007 15:47

Är våren här nu? Jag undrar det jag! Ibland tittar solen fram, och då är det sååå skönt, men i nästa stund är det grått och trist igen. Jag blir alltid så deppig den här tiden på året, och ibland känns det som om jag bara vill lägga mig ner och so...

Av Sofia - 8 mars 2007 15:30

Aaahh! Jag blir tokig! Sitter med gitarren och försöker få fram lite musik ur den, men det verkar hopplöst! Hur gör man egentligen när man ska försöka lära sig spela utan instruktör??? Jag kan ju inte gissa mig fram... Grr! Jag avskyr att inte fatta,...

Presentation

Omröstning

Har du börjat få vårkänslor ännu?
 Ooo ja! Så fort solen börjar värma smälter mitt hjärta!
 Nja, inte ännu, men det kommer väl.
 Vårkänslor? Jag svävar på moln hela tiden!
 Nähä, vet du vad! Sånt trams!
 Jag är för gammal för att bli euforisk!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards