Alla inlägg den 17 februari 2007

Av Sofia - 17 februari 2007 21:30

Jaha, så blev det med det! Sebastian gick ju vidare, och det var ju tur. Måns låt växte mer och mer allt eftersom jag lyssnade på den, och frågan är om inte den är den bästa ändå...Det roligaste ändå var att varken Magnus eller Nanne kom direkt till final. Det hade jag knappt vågat hoppas på. Fast Nanne fixade ju ändå en plats i andra chansen, och det tycker jag allt att hon förtjänat.Att det skulle bli en ballad som knep den andra chansplatsen kunde man ju kanske ha räknat ut. De verkar vara poppis i år...Kul i alla fall för Sebastian och Måns. Det var nog trots allt rätt låtar som vann!

Av Sofia - 17 februari 2007 16:21

Tänk vad kul att få skriva lite om Melodifestivalen flera lördagar i följd. Undrar vad jag ska skriva om sen...Veckans startfält är, enligt min mening, lite tråkigt. Inte låtmässigt, utan artistmässigt. Jag ska förklara lite närmare;Om man tittar på alla bettingbolag, så är det solklart vem som vinner. Nanne och Magnus Carlsson utklassar de andra och tyvärr tror jag att sanningen inte är helt långt därifrån.Om vi dock glömmer detta för ett ögonblick, och låtsas att alla har samma chans, så är min personliga recension följande:Måns Zelmerlöw - Cara Mia. Den här låten har något speciellt. Kanske känns den lite välbekant, men trots en viss ABBA-feeling är den bra! Hihi! Jo, du läste rätt - jag gillar faktiskt inte ABBA, men Måns gör betydligt mer av det här gunget än de forna storheterna, och den kan nog ha en (liten) chans att ta sig vidare. Åtminstone till andra chansen.MissMatch - Drop Dead. En väldigt "ung" låt, som kanske kan gå hem hos den yngre publiken. Dock inget för mig som passerat de 30, haha! Nä, skämt åsido... Inte min smak alls. Jag tror inte heller att de kommer att gå vidare till vare sig finalen eller andra chansen. Kan till och med vara den låt som hamnar sist!Magnus Carlsson - Live Forever. En trallig låt, som antagligen kommer att få en extra skjuts av att det är just Magnus som sjunger. Jag brukar tycka att han är ganska bra, men personligen tycker jag att han ska hålla sig ifrån falsettonerna betydligt mer än han gör i den här låten. Lite blandning mellan Alcazar och Barbados. Men men, han går antagligen till final, oavsett vad jag tycker.Sheida - I mina drömmar. Hmm... Mardrömmar i så fall! Det känns som om de haft svårt att bestämma sig vad gäller genre när de skulle skriva den här låten. En hopplös blandning mellan norrländsk folkmusik och persisk magdanspop, som mest känns rörig. Jag tror att jag ångrar mig lite - den här låten kniper nog jumboplatsen!The Attic feat. Therese - The Arrival. En poppig clublåt, som säkert kommer att spelas mycket ute på discon i vår. Tveksam dock till att den har någon genomslagskraft i melodisammanhang. Jag gillar låten och känner mig otroligt danssugen när jag hör den. Man kan ju alltid hoppas på en plats till andra chansen åtminstone.Sebastian - When The Night Comes Fallling. Mmmm.... Han har en underbar röst, Sebastian, och med tanke på hur inne han är just nu tror jag att han har stor chans att ta en finalplats.Sonja Aldén - För att du finns. Jag såg Sonja i en intervju på TV här om dagen, och det gjorde hon verkligen bra. Låten däremot känns sömnig, och är ingenting som fastnar hos mig. Kanske skulle hon göra sig bättre som kommentator, haha!Nanne - Jag måste kyssa dig. Jag skrev till en kompis tidigare att till skillnad från Nannes tidigare låtar så fastnade inte den här hos mig. Det måste jag nog ta tillbaka, för rätt vad det var gick jag och trallade på den i alla fall. Nanne är ju Nanne, och en sak är säker och det är att hon kommer att bjuda på en sjuhelsikes show! Låten är aggressiv, och tar för sig mer än man först kan tro. Den kan rent av ta sig till final, eller åtminstone till andra chansen. Om inte så lär den också spelas på uteställena i vår, och vem vet - kanske kan den hjälpa en och annan romans på traven. ;)Jaha, vem som blev min personliga vinnare den här gången är väl inte jättesvårt att räkna ut. Sebastian är överlägsen, och jag hoppas verkligen att han tar sig vidare. Fast The Ark slår han aldrig... De kommer att vinna hela festivalen!!!Ciao!

Presentation

Omröstning

Har du börjat få vårkänslor ännu?
 Ooo ja! Så fort solen börjar värma smälter mitt hjärta!
 Nja, inte ännu, men det kommer väl.
 Vårkänslor? Jag svävar på moln hela tiden!
 Nähä, vet du vad! Sånt trams!
 Jag är för gammal för att bli euforisk!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards